Dødsbo Roskilde – køb og rydning

Køb og rydning af dødsbo i Roskilde

Vi tilbyder køb og rydning af dødsboer i Roskilde. Ingen opgave er uinteressant, og ingen opgave er for stor – eller for lille.
Selvom vi hedder “Dødsbo Sydsjælland” opererer vi på hele Sjælland.

Igennem tre generationer har vi handlet med antikviteter, kunst, design og bedre brugte genstande. Vi har en bred og alsidig viden omkring mange ting, hvilket gør at vi næsten altid kan se værdi i de dødsboer vi besøger. For at vi kan vurdere værdien af det dødsbo du står med, er det nødvendigt at vi kommer og besigtiger det. En besigtigelse/gennemgang af boet tager typisk en halv til en hel time.

Vi kommer altid gerne ud og besigtiger boet, og giver dig en vurdering, samt et helt uforpligtende tilbud. Det koster naturligvis ikke noget. Hvor meget vi kan betale – eller tager os betalt – for at klare opgaven, afhænger helt af hvilke værdier boet indeholder, samt opgavens omfang.

Bliver vi enige om en aftale, påbegynder vi som regel rydningen indenfor få dage efter aftalens indgåelse. Typisk tager det fra 2-5 dage fra vi har lavet en aftale til boet er ryddet. Er det en opgave der haster meget, klarer vi som regel også det.

Vi har mulighed for at komme til Roskilde alle ugens syv dage, og du er meget velkommen til at ringe til os lave en aftale på telefon 71 99 41 61. Har du yderligere spørgsmål, er vi naturligvis også parate til at besvare dem.

Hvad skal vi forberede, før i kommer og ser på boet i Roskilde?
Det er en god idé, at i, før vi kommer, har dannet jer et overblik over hvilke effekter i selv ønsker at beholde. Det er vigtigt for os at vi ved gennemgangen ved hvilke effekter der er omfattet af vores aftale, således at vi kan give et ordentligt bud på det resterende. I behøver ikke at have fjernet de ting i selv ønsker at gemme når vi ankommer – bare i kan fortælle os hvilke effekter vi ikke skal medregne i vores tilbud.

Er der tale om en total rydning af boligen er det også vigtigt for os at vide om gulvtæpper, gardiner og hvidevarer skal fjernes, ligesom vi har behov for at vide om der skal fjernes søm og skruer. Dette er oftest tilfældet i lejeboliger, og det fremgår næsten altid af lejekontrakten.

I behøver ikke tage ting ud af skabe og stille dem frem til vi kommer. Vi er vant til at kigge i skabe og skuffer. I skal endelig heller ikke gå i gang med at gøre rent, fordi vi skal komme. Det kan ikke svare sig – for det kommer til at støve en del at rydde boligen alligevel.

Hvad gør i ved tingene fra boet?
De ting som vi har kunder til, tager vi med hjem og sælger, og så meget som muligt af alt andet, brugbart bliver afleveret til velgørende organisationer.

Personlige papirer, fotografier m.m. som du ikke selv har ønsket at gemme/har fjernet, sørger vi for bliver destrueret på ,forsvarlig vis.

Ting der ikke egner sig til videresalg, og som heller ikke egner sig til genbrug, bliver kørt på lossepladsen. Det drejer sig bl.a. om dyner, gardiner, tæpper, møbler uden videre gensalgsværdi, almindeligt husholdningsporcelæn/service, det meste køkkenudstyr, ældre hvidevarer, ældre hifi-anlæg, TV’er og lign.


Har du også brug for et tilbud på rengøring?
Udover rydning af dødsbo, samt køb af effekter, tilbyder vi også professionel slutrengøring i samarbejde med en erfaren, lokal partner.